نرگس

یکی از سریالهائی که تو این مدت مردم رو یه جورخاصی سر کار گذاشته و بر عکس سریالهای مهران مدیری کلی غم و غصه برا همه درست کرده سریال نرگسه، که چند وقتیه از کانال 3 پخش میشه.

یه کم از کنجکاوی من برای دیدن این سریال مرگ هنرپیشه اون یعنی مرحوم گلدره و وارد شدن یه هنرپیشه جدید و فضای احساسی و عاطفی بود که تو جامعه به این دلیل ایجاد شد، هر وقت تلویزیون اون مرحوم رو نشون میداد آه ار نهاد مامانم بر میومد و کلی غم و غصه میخورد و میگفت بیچاره مامانش.

چیزهایی که من تا الان( تاکید میکنم تا حالا) از قسمتهایی که پخش شده و من سعادت دیدن اونا رو داشتم فهمیدم اینا هستن:

 

- هرکسی که ریش و یا حداقل ته ریش داره، آدم خوبیه. اگه میگید نه، به این احسان و شریکش یا شوهر پری خانم داماد شوکت نگاه کنید. آدمی هم که ریش نداره فرصت طلب، کلاهبردار و عوضیه، اگه مثل شوکت سبیل داشته باشه که دیگه خود شیطانه که اومده زمین برای اینکه کارای نیمه تمومش رو انجام بده. آدمهائی مثل عزیز اون کارگر اخراجی احسان، مجید اون یکی داماد شوکت، ابراهیمی و..... البته یه استثنا اینجا وجود داره اونم عموی نرگسه که تو سریال نقش یه مشنگ رو بازی میکنه!

 

- یه سری زن و مرد بیکار تو جامعه وجود داره که تموم کار و زندگیشون رو گذاشتن برای بقیه، در حالی که خودشون کلی مشکل دارن. این سمانه دوست نرگس، مریم دوست شقایق و این اواخر این خانم دکتر که نسرین رو پیدا کرده و شوهرش که واقعاً بیکاره و دنبال یه سوژه برای وقت گذرونی میگرده.

 

- انرژی اتمی خیلی خوبه و اگه اون نباشه ماخیلی مشکل داریم. اینو تو قسمتهای آخر فهمیدم. بعنوان پیشنهاد اگه کارگردان بتونه در مورد حزب الله لبنان و شیخ حسن نصرالله و شیعیان مظلوم عراق و هولوکاست هم یه سری مطلب برای روشن شدن آدمهائی مثل من پخش کنه، رسالت اطلاع رسانی و مستند سازی خودش رو خوب انجام داده !

 

- یه جورایی آدم از این شوکت خوشش میاد، برای اینکه هدفش براش خیلی مهمه و برای رسیدن به اون کلی فکر و برنامه‌ریزی میکنه. البته برای این نوع سلیقه تو خونه کلی سرزنش شدم. برعکس نرگس که یه شخصیت ضعیف نشون داده شده که اگه این دوست بیکارش نباشه، معلوم نیست آخر عاقبتش چی میشه. از یه چیز هم خیلی ناراحتم و اونم اینه که کارگردان باید یه جوری این شوکت رو بدبخت و ذلیل کنه و گرنه این سریال بدآموزی داره، اصلاً ذلیل شدن این آدم رو دوست ندارم .

 

- یه چیزی هم که نفهمیدم اینه که نشون دادن این سریال با اینهمه بدبختی و غصه تو اون وقت شب اونم هرشب، و تو جامعه ای با این همه مشکل و غصه چه حسنی داره، که باید حتماً نشون داده شه و مردم با کلی غم و غصه و ناراحتی به رختخوابشون برن، مگه نشون دادن فیلمی عین شبهای برره چه مشکلی داره. داشت یادم میرفت ظاهراً اون موقع خیلیها به بدآموزی اون اعتراض میکردن و خوبیهای اونو نمیدیدن، این جامعه به بدبختی و غصه خوردن عادت کرده و شادی و خوشی براش نامفهومه و نمیتونه درکش کنه.

نظرات 6 + ارسال نظر
روزهای بی خاطره یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 20:20 http://greatmemorial.blogspot.com

یعنی میخوای بگی تو نرگس نگاه می کنی؟!!! بابا ایول آقای مهندس! ;)))

دل آرام دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:09

از دولتی که به جای میلاد ائمه تومجلس تصو یب می کنه که شهادتاشون تعطیل باشه شما چه توقعی داری؟!

.
.
.
وقتی تو لایحه ای که می فرستن مجلس برا کاهش تعطیلات ، شما ۱۳ رجب رو جزو لیست حذفی ها می بینی ..!!!!!!!!!!
دیگه حرفی باقی نمی مونه ...

دل آرام دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:18

البته شخصا عقیده دارم مردم ما هم ، هنوز به اون بلوغ فکری و جنبه لازم برا شادی کردن نرسیدن .

گرچه توقع هم نمی شه کرد ، ما سالیان درازی در حال مبارزه و جنگ بودیم که این روحیه مردم رو خیلی تغییر داده ...

دل آرام دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:33

بگذریم

و اما در مورد مساله « سر تسلیم و آستان ربوبیت او »

اون دو تا ویژگی که گفتی ندارم اما با کمال میل حاضرم در مورد این موضوع بحث کنم ...

هلال سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 23:10 http://tabib111.blogfa.com

من نمی دونم چرا اینا آدمها رو همونجوری که هستن نشون نمی دن ، یه کم خوبی ، یه کم بدی ، هم مهربونی هم کینه و دشمنی ، چرا آدمهایی که جنبه بدیشو ن یا خوبیشون کلا خاموشه واسه الگو دادن نشون داده میشن..؟

مریم چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 21:15 http://hibernte.persianblog.com

موافقم که شخصیت نرگس خیلی ضعیفه ( یعنی میخواهد برای بقیه تکیه گاه باشه اما تو کار خودش هم مونده) اما از شوکت هم خوشم نمیاد! آخه آدم همه کار و زندگی و مشکلات خودش رو بی خیال بشه بره دنبال اینکه حال یکی دیگه رو بگیره !؟!؟!؟
در ضمن اشارتی میکنم که عزیز هم گاهی ته ریش داره اما از نوع کثیفش (نه گلاب زده! ) که یعنی معتاده و خودش رو نساخته !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد